martedì 20 febbraio 2018

Cum se face un "Business Model Canvas" sau ABC-ul unui Start-up / Seminar cu M. Costantini

 Sambata, 17 februarie, a fost o data importanta pentru echipa proiectului "O Afacere pentru un viitor in tara ta". Am continuat seria Sesiunilor informative lunare de la Roma, avand, ca de fiecare data, un invitat special.

De aceasta data a fost vorba despre doamna Maria Claudia Costantini, expert in obtinerea de microcredite si realizarea de business planuri din cadrul Fundatiei italiene "Risorsa Donna", invitata de Asociatia Spirit Romanesc sa ofere un ajutor concret romanilor cu idei de afaceri.


La Sesiunea informativa au participat atat membri din Grupul Tinta care au terminat deja cursul, cat si conationali care intentioneaza sa se inscrie in proiect.

Sesiunea a debutat cu obisnuita prezentare generala a Proiectului Diaspora Start Up si "O Afacere pentru un viitor in tara ta", realizata de Miruna Cajvaneanu, expert in comunicare. Au fost expuse si planurile de afaceri care trebuie sa respecte Obiectivele specific ale proiectului, respectiv care prevad sprijinirea înfiinţării unui număr de 25 de IMM-uri, din care:

-          Minim 3 sa propună măsuri pentru promovarea dezvoltării durabile
-          Minim 3 să propună activităţi de promovare a tranziţiei către o economie cu emisii scăzute de carbon
-          Minim 3 să promoveze inovarea sociala
-          Minim 7 să promoveze TIC (tehnologii informaționale și comunicații)



Ce este un BUSINESS MODEL CANVAS

A urmat prezentarea invitatului special, dna Costantini, care a sustinut o sesiune intensa si interactiva de peste 2 ore. Invitata noastra a explicat pe larg unul din modelele baza pentru a intelege pasii necesari de la o idee de afaceri, la realizarea concreta a unui business plan si anume Business Model Canvas: o structura minimala a planului de afaceri, realizata pornind de la o schema simpla, pe care sunt introduse, pe rand, elementele fundamentale, cel mai adesea folosind foite post-it. 

Cei prezenti au participat activ la seminar, expunand propriile idei de afaceri, dificultatile pe care le-ar putea intampina, punctele de forta, totul pornind de la propria experienta acumulata in Italia.

Au fost examinate cateva din ideile propuse si s-a construit schema de redactare, adaugand elemente utile la feicare categorie prevazuta in Business Model Canvas.

Astfel, s-au discutat: idei concrete de planuri de afaceri, schema de baza a realizarii unui business plan, campania de marketing, stabilirea bugetului, examinarea concurentei.

Toti participantii si-au manifestat interesul si, la sfarsit, au declarat ca intalnirea organizata a fost extrem de utila, atat pentru delinearea viitorul business plan, cat si pentru a se convinge de oportunitatile oferite in cadrul proiectului.

Gli elementi del Business Model Canvas FONTE : www.danea.it

Il business model di un’organizzazione può essere descritto con 9 elementi di base:

Customer Segments o Segmenti di Clientela;
Value Proposition, ovvero il valore dei prodotti o servizi offerto per ogni segmento;
Channels, ossia i canali attraverso i quali raggiungere il cliente;
Customer Relationships, le relazioni che si instaurano con il cliente;
Revenue Streams, i ricavi generati;
Key Resources, le risorse chiave dell’azienda;
Key Activities, le attività chiave per rendere effettivo il modello di business;
Key Partners, i partner chiave con i quali l’impresa intende allearsi al fine di creare valore per il cliente;
Cost Structure, la struttura dei costi per le risorse, le attività e i partner chiave

Nessun commento:

Posta un commento

REZULTATE FINALE CONCURS DE PROIECTE- LISTA BENEFICIARILOR

Rezultatele FINALE „O afacere pentru un viitor in tara ta” Anunt important! In urma analizarii contestatiilor depuse in cadrul concur...