martedì 7 agosto 2018

Extras din "Contractul de subventie", Drepturi si obligatii

EXTRAS DIN CONTRACTUL DE SUBVENTIE CARE POATE FI DESCARCAT INTEGRAL PE SITE ul www.afacereintarata.ro, sectiunea METODOLOGIE

B. Obligațiile cu caracter general aplicabile beneficiarului schemei de ajutor de minimis
a) utilizarea subvenției exclusiv pentru atingerea scopului și obiectivelor pentru care a fost acordată, conform planului de afaceri aprobat în cadrul proiectului ID………… și prezentului contract de subvenție;
b) deschiderea de conturi la bănci sau trezorerie, conform solicitărilor administratorului schemei de minimis, și prezentarea dovezii pentru deschiderea de cont, înainte de virarea primei tranșe din subvenție;
c) informarea în scris a administratorului schemei de minimis, cu privire la orice modificări care pot afecta bugetul ajutorului de minimis și/sau activitatea desfășurată conform planului de afaceri aprobat, în termen de maximum 3 de zile lucrătoare de la constatarea modificării;
d) asigurarea accesului la sediul beneficiarului schemei de ajutor de minimis a reprezentanților administratorului schemei de minimis și a persoanelor împuternicite de furnizorul schemei de ajutor de minimis sau de Consiliul Concurenței să efectueze controale privind modul de utilizare a subvenției, precum şi punerea la dispoziția acestora a documentelor solicitate;
e) depunerea la administratorul schemei de minimis a raportului privind desfășurarea activității economice pentru care a fost alocată subvenția și a documentelor justificative corespunzătoare, până la data de ............;
f) transmiterea tuturor datelor, informațiilor şi documentelor solicitate de către administratorul schemei de minimis, furnizorul schemei de minimis sau Consiliul Concurenței, în termenele stabilite de aceștia;
g) păstrarea unei evidențe detaliate a subvenției primite cu titlu de ajutor de minimis în baza prezentului contract de subvenție, pe o durată de cel puțin 10 ani de la data primirii ultimei tranșe; această evidență va include informațiile necesare pentru a demonstra respectarea condițiilor impuse de legislația comunitară în domeniul ajutorului de minimis;
h) raportarea către administratorul schemei de minimis a tuturor datelor și informațiilor necesare pentru monitorizarea ajutorului de minimis, în formatul pus la dispoziție de către acesta;
i) de a obține acceptul administratorului schemei de minimis înainte de a efectua cheltuielile prevăzute în planul de afaceri cu privire la toate cheltuielile pe care acesta le va efectua din subvenția acordată. În acest sens, beneficiarul va notifica administratorul comunicându-i totodată toate informațiile (oferte, antecontracte, contracte, informații privitoare la furnizor etc) necesare în vederea acordării acceptului. Cheltuielile se vor efectua doar după ce beneficiarul va primi acceptul administratorului schemei de minimis.
j) depunerea la organele competente a documentelor privind evidențierea ajutorului de minimis, potrivit legislației aplicabile în vigoare;
k) menținerea destinației bunurilor achiziționate prin ajutor de minimis pe o durată de minimum 3 ani de la data de finalizare a proiectului aferent contractului de finanțare cu ID ..............
l) arhivarea si păstrarea documentelor conform legislației in vigoare;
m) restituirea parțială sau totală a ajutorului de minimis primit și a dobânzii aferente, în situația nerespectării condițiilor de acordare a ajutorului. De asemenea, beneficiarul are obligația de restituire totală sau parțială
6
a ajutorului de minimis primit și a dobânzii aferente în situația nerespectării prevederilor prezentului contract sau a planului de afaceri, fapt care conduce la neeligibilitatea cheltuielilor efectuate sau obligarea administratorului schemei de minimis la restituirea totală sau parțială a finanțării acordate pentru ajutorul de minimis.
C. Obligațiile cu caracter specific aplicabile beneficiarului schemei de ajutor de minimis, în funcție de tipurile de măsuri de ocupare implementate de acesta
1) angajarea a minimum 2 persoane în cadrul afacerii sprijinite;
2) asigurarea funcționării întreprinderii sprijinite prin prezentul contract de subvenție, pe o perioadă de minimum 12 luni pe perioada implementării proiectului aferent contractului de finanțare cu ID ............, în etapa a II-a specificată în Ghidului solicitantului – Condiții specifice „Diaspora Start Up”;
3) asigurarea perioadei de sustenabilitate de minimum 6 luni, în care beneficiarul să asigure continuarea funcționării afacerii, inclusiv cu obligația menținerii locurilor de muncă;
4) respectarea obiectivelor asumate prin planul de afaceri aprobat in cadrul proiectului.
7. Obligațiile si drepturile administratorului schemei de minimis
A. Obligațiile administratorului schemei de minimis
a. urmărirea respectării planului de afaceri aprobată, pe tot parcursul prezentului contract, inclusiv din punct de vedere al continuării respectării condițiilor de eligibilitate, în conformitate cu regulile stabilite în Ghidul solicitantului – Condiții specifice „Diaspora Start Up” și în schema de ajutor de minimis asociată;
b. monitorizarea permanentă a ajutorului de minimis acordat, inclusiv a sustenabilității afacerii vizate, și comunicarea eventualelor măsuri care se impun în cazul încălcării condițiilor prevăzute de schema de minimis, respectiv de legislația aplicabilă;
c. transferarea, conform procedurilor aplicabile, fondurilor aferente tranșelor către beneficiarul ajutorului de minimis până la acoperirea cuantumului subvenției, conform bugetului proiectului aprobat și a regulilor aplicabile;
d. informarea beneficiarul ajutorului de minimis cu privire la orice modificare aferentă implementării proiectului, care poate avea consecințe directe asupra activității beneficiarului ajutorului de minimis și realizării în bune condiții a obligațiilor asumate prin planul de afaceri și prin prezentul contract.
B. Drepturile administratorului schemei de minimis
a. de a solicita și a primi din partea beneficiarului rapoarte, documente, informații cu privire la modul de utilizare a subvenției, respectiv la activitatea desfășurată;
b. de a avea acces la sediul beneficiarului ajutorului de minimis, de a efectua controale privind modul de utilizare a subvenției, inclusiv modul de desfășurare a achizițiilor, și de a i se pune la dispoziție de către beneficiarul ajutorului de minimis documentele solicitate;
7
c. de a solicita beneficiarului ajutorului de minimis restituirea sumelor primite cu titlu de subvenție şi rămase necheltuite sau pentru care nu există justificare;
d. de a solicita beneficiarului ajutorului de minimis restituirea parțială sau totală a subvenției acordate, dacă beneficiarul ajutorului de minimis nu își îndeplinește obligațiile prevăzute la art. 6, lit. B din prezentul contract.

EXTRAS DIN CONTRACTUL DE SUBVENTIE CARE POATE FI DESCARCAT INTEGRAL PE SITE ul www.afacereintarata.ro, sectiunea METODOLOGIE

Nessun commento:

Posta un commento

REZULTATE FINALE CONCURS DE PROIECTE- LISTA BENEFICIARILOR

Rezultatele FINALE „O afacere pentru un viitor in tara ta” Anunt important! In urma analizarii contestatiilor depuse in cadrul concur...